Kā cilvēki izvēlas restorānu?

Pievienots: 30.05.2012.Autors: BarRadar Skatījumi: 1 / 493

Photo by design-gate, CC license

Visvairāk interesējošais jautājums jebkuram restorānam ir -  Kāpēc cilvēki iet uz viņu restorānu, bet nevis uz mūsu? Parasti seko nebeidzams saraksts ar pozitīvām lietām, kas raksturo pašu vietu, "pavārs - francūzis, izsmalcināta ēdienkarte un augstas klases vīni, atrašanās pašā pilsētas centrā - rokas stiepiena attālumā utt.", tomēr realitāte ir skarba - tas viss nenodrošina restorānam komfortablu dzīvi un pilnu ēdamzāli.

Krievijas žurnāls "Ресторатор" sadarbībā ar pētījumu aģentūru "АрсеналГруп" nolēma noskaidrot, kādi faktori ietekmē restorāna izvēli. Aptaujā tika modelētas piecas no iespējamām situācijas:
- restorāna apmeklējums kopā ar ģimeni;
- biznesa tikšanās;
- tikšanās ar draugiem;
- romantiskas vakariņas;
- bankets.

Kopumā tika analizēti 37 dažādi  gan pozitīvie, gan negatīvie faktori, kas var ietekmēt lēmumu par restorāna izvēli, sākot no konkrētās vietas apmeklētāju kontingenta un beidzot ar trokšņa līmeni, kas nāk no restorāna virtuves.

Galu galā izrādījās, ka restorāna apmeklētību nenosaka klasiskais ēdināšanas iestādes veiksmes pamatprincips – laba atrašanās vieta.Turklāt, kas attiecas uz prasībām pret restorānu, tad  tās bieži izrādījās diametrāli pretējas un tās diktējasituācija (privātās vakariņas vai biznesa) un kompānija (ģimenes locekļi, pielūgsmes objekts, draugi vai biznesa partneris).

Neskatoties uz visu to, izkristalizējās arī vispārīgi nosacījumi, kas ietekmē cilvēku izvēli doties uz vienu vai otru restorānu. Protams, viens no tiem – apkalpošanas kultūra. Pētījuma rezultāti liecināja, ka klienti tomēr lielākoties ir konservatīvi, izvēloties ieturēties restorānā. Viņi grib visas rūpes atstāt restorāna apkalpotāju ziņā. Tāpēc liela nozīme ir oficiantu, viesmīļu vai someljē attieksmei pret savu darāmo.

55,3% respondentu vēlas, lai viņus apkalpotu profesionāli viesmīļi, kuri konsultētu ēdienu vai dzērienu izvēlē, korekti pasniegtu ēdienu, vispusīgi rūpētos par apmeklētāja labsajūtu. 27,7% aptaujāto piekrita iespējai, kad tiek miksēta ēdienu pasniegšana no viesmīļa puses ar iespēju atsevišķus ēdienus vai dzērienus paņemt pašiem. Tikai 12,7% deva priekšroku pašapkalpošanās restorāniem un 4,8% uzskatīja zviedru galda tipa ēdināšanas vietas par vispiemērotākām savai gaumei.

Praktiski katrs restorāns piedāvā virkni papildus pakalpojumus vai ekstras, ko var izmantot apmeklētāji. Noteikti BarRadar meklēšanas rīka lietotāji ir pamanījuši, ka viens no vietas izvēles kritērijiem ir, piemēram, bezmaksas internets, autostāvvieta, dzīvā mūzika, bērnu stūrītis u.tml. Nenoliedzami tas viens no būtiskiem nosacījumiem, vai šis restorāns uzrunā vai nē.

Dotajā pētījumā tika noskaidrots, ka 53,2% respondentu dod priekšroku vietām, kur skan dzīvā mūzika; 44,7% svarīgs bija pakalpojums – ēdiens līdzņemšanai; 42,6% būtiska iespēja rezervēt galdiņu iepriekš; 36,2% ar plusu atzīmēja vietas, kurās vakaros notiek dažādi pasākumi, mākslinieku uzstāšanās, šovi; 36,2% būtiski zināt vietas, kur var organizēt banketu vai kādu korporatīvo pasākumu.

Savukārt tādas aktivitātes kā karaoke vai spēļu translēšana uz ekrāniem galīgi neatbilst restorāna formātam un tiek uzskatītas kā kaitinošas. Nav īpaši izteikta tendence lietot WiFi restorānos, taču tā ar katru gadu pieaug arvien vairāk.

Restorāna piedāvāto ēdienu un dzērienu cena ir ārkārtīgi mainīgs faktors. Tam lielāka vērība tiek pievērsta, kad pusdienot uz restorānu dodas ģimenes lokā, kopā ar draugiem un organizē banketu. Savukārt cenas nav noteicošās biznesa pusdienām vai romantiskajam vakaram.

Ēdienkartes daudzveidība būtiski neietekmē vai neveicina apmeklētāju pieplūdumu. Toties plašais alkoholisko dzērienu klāsts ir būtisks restorānam. Nav krasu atšķirību apmeklējuma ziņa arī starp itāļu, austrumnieku vai nacionālās virtuves restorāniem. Vienīgi romantiskās tikšanās situācijā šis apstāklis kļūst daudz maz nozīmīgs.

Vēl labi zināma lieta ēdināšanas sektorā ir restorāna prestižs. Izrādās apmeklētājam šis faktors ir mazsvarīgs, izņemot situāciju, kad jādodas augsta līmeņa biznesa pusdienās.Moderns vai vecmodīgs – arī zināmā mērā ir otrā plāna kritērijs.

Bar•Radar jaunumi

"Narvesen" paplašina sortimentu ar auksti spiestiem šotiem, smūtijiem un sulām
Nostiprinot savas pozīcijas ēdienu un dzērienu pa ceļam segmentā, Narvesen papildinājis gatavo un svaigo produktu klāstu ar deviņiem Paleo uztura aukstā spieduma šotiem, smūtijiem un sulām “Paleo”. Jaunie produkti ir 100% svaigi, nesatur piedevas, nav pasterizēti vai termiski apstrādāti.
31.08.2018.
APMEKLĒTĀKO PROFILU TOP 10 – OKTOBRIS 2017
Oktobris ir pagājis, nosvinēti "Helovīni", pagriezti pulksteņi un oficiāli esam iesoļojuši ziemas laikā, kad dienas kļūst arvien īsākas un tumšais laiks ņem virsroku. Kur tad smelties gaišumu un enerģiju? Iespējams, viens no veidiem ir garda maltīte restorānā sveču gaismā vai kūciņa un kafija omulīgā kafejnīcā. Par Tavu palīgu šajā izvēlē var kļūt apkopotais BarRadar oktobra apmeklētāko profilu TOP 10.
06.11.2017.
"Rīgas Melnā Balzama" kokteilis jau otro reizi triumfē Pasaules kokteiļu čempionātā
"Rīgas Melnā Balzama" kokteilis jau otro gadu pēc kārtas plūcis uzvaras laurus prestižajā Starptautiskās Bārmeņu asociācijas organizētajā "Pasaules kokteiļu čempionātā 2017", kur tas ieguvis zelta medaļu kategorijā "Bārmeņu izvēle". Šogad "Rīgas Melnā Balzama" kokteilis ar nosaukumu "Black Tie" jeb "Melnā kaklasaite", kurā unikālu garšu saspēli ar upeņu balzamu veido arī viskijs, ķiršu liķieris, vaniļas sīrups un kafijas pupiņas, uzvaru atnesa bārmenim Rastislavam Kubanam (Rastislav Kuban) no Slovākijas.
20.10.2017.
Ziņu arhīvs »

Seko mums


,
E-pasts:
Ziņa: