Restorāna krāsu psiholoģija
Pievienots: 29.08.2012. Skatījumi: 2 / 376
Photo by Lauren Manning, CC license
Krāsu psiholoģija ir zinātne, kas izskaidro saistību starp krāsām un cilvēka psiholoģiju. Krāsas diezgan būtiski var ietekmēt cilvēku garastāvokli, uzlabojot to vai radot nomāktību. Dažas krāsas var ietekmēt veidu, kā cilvēks uztver apkārtējo vidi, bet dažas krāsas var palīdzēt pārdot produktu, pakalpojumu vai piesaistīt klientus konkrētai ēdināšanas vietai.
Nav šaubu, ka ieturoties kādā restorānā, klients novērtē ne tikai apkalpošanu vai ēdiena kvalitāti, bet izbauda atmosfēru. Viena no noskaņas radīšanas komponentēm krāsu toņi ēdienā, tā servējumā, interjerā, galda noformējumā. Turpmāk mazs ieskats restorānos izmantojamo krāsu psiholoģijā.
Zila un violeta krāsa var izraisīt apetītes zudumu. Zemapziņā rodas asociācija ar toksīniem. Dažreiz violetīgie toņi tiek lietoti apzināti, lai mazinātu ēstgribu. Tie iederētos bāros, kuros tiek pasniegti dzērieni, dažādi kokteiļi, taču ēdienu neservē. Jāizvairās krogos, bistro, restorānos, kur cilvēki iegriežas pamatēdiena baudīšanai.
Dzeltens mudina cilvēkus ilgi neaizkavēties restorānā, jo dzeltena ir redzi kairinoša krāsa. Cilvēki jūtas enerģijas un steigas pilni dzeltenās telpās. Bistro vai ātrās ēdināšanas restorāni var nokrāsot savas sienas dzeltenas, lai motivētu cilvēkus pamest telpas tiklīdz viņi paēduši, lai atbrīvotu vairāk vietas jaunajiem klientiem.
Zaļā ir relaksējoša krāsa. Cilvēki asociē zaļo ar dabu un tāpēc jūtas ērtāk telpās krāsotās zaļā krāsā. Zaļie toņi ienes svaigumu, mierīgumu, drošību konkrētajā vidē.
Sarkanā un oranžā krāsa ir apetītes stimulatori. Šīs krāsas piesaista skatienu, pievērš un notur uzmanību. Cilvēkiem šo krāsu ietekmē gribas pavadīt ilgāku laiku pie galda un apēst vairāk.