Aktuālākās restorānu tendences pasaulē 2013
Pievienots: 28.10.2013. Skatījumi: 1 / 255
Foto: restorāna ēdienkarte planšetdatorā
Līdzīgi kā citās darbības sfērās, tā arī ēdināšanas sektorā laikmets ievieš savas korekcijas. Ja pāris gadsimtus atpakaļ klients uzticējās restorāna vai kafejnīcas izkārtnei vai drukātai reklāmas lapiņai, tad tagad uzticēšanos rada informācija interneta vidē.
Pētījumi liecina, ka 90% apmeklētāju tic citu konkrētās vietas apmeklētāju atsauksmēm, bet 70% tic tieši tiešsaistē lasītājām atsauksmēm, vērtējumam vai komentāriem. Ja agrāk ar nedalītu vērību tika sekots restorāna kritiķu rakstiem, kas varēja konkrēto vietu padarīt visai slavenu vai otrādi – nolīdzināt ar zemi, tad tagad vietas izvēlē cilvēki paļaujas uz ierakstiem dažādām viedtālruņu aplikācijās, kas ir reizē gan vietu meklētāji, gan vērtējumu sniedzēji.
Līdz ar to jāsecina, ka lielākais kritiķis šobrīd ir restorāna vai kafejnīcas ierindas apmeklētājs, kuram ir gan tiesības, gan iespēja paust savu subjektīvo viedokli par konkrēto vietu. Turklāt vērtēts tiek ne tikai ēdiens vai cik pareizi tas tika servēts, kā garšoja u.tml., bet arī interjers, atmosfēra, apkalpošana, publika un vietas papildus piedāvātās ekstras – unikālas produkcijas veikals, mākslas darbu galerija, muzikālais fons, wifi piekļuve utt.
Pasaules tendences rāda, ka arī diezgan konservatīvie restorāni sāk piedāvāt iespējas izmantot tiešsaistes iespējas, piemēram, pasūtīt galdiņu vai ēdienu internetā vai papīra ēdienkartes vietā tiek atnests planšetdators, kurā klients var izvēlēties ēdienu, krāsainas bildītes, uzzināt kaloriju daudzumu, apskatīt tā sastāvdaļas.
Pēdējais mūsdienās ir īpaši būtisks, jo vairāk un vairāk uzsvars tiek likts uz produktiem, kas audzēti un iegūti pašmājās, konkrētā valstī, reģionā vai esošajos platuma grādos. Cilvēki ir pietiekami mobili, lai eksotiskas lietas dotos baudīt uz konkrēto valsti nevis gaidītu, kad vietējie restorāni sagādās to tepat uz vietas. Vide, kur tiek pagatavots un ēsts ēdiens ir būtiska. Uzmanība tiek vērsta arī uz eko izcelsmi un svaigumu.
Turpmāk kāda infografika, kur īsumā ieskicētas 2013.gada restorānu tendences.
Izmantotie avoti:
http://visual.ly/whats-hot-restaurants-2013
http://guerillainc.com/study-restaurant-strategies-differ-for-smartphone-tablet-apps/